2005-12-28

Sex som självklarhet

Om sex skulle vara en av dom viktigaste sysslorna en människa kan hänge sig åt - borde det inte då vara en av dom enklaste? Tyvärr upplever jag det inte alls så enkelt, utan snarare ganska jobbigt.

Min kille säger sig ha behov av att komma varje eller högst varannan dag. Jag måste erkänna att jag faktiskt inte har nån större koll på hur det rent praktiskt fungerar att vara kille, men jag får väl utgå från att hans kropp fungerar på det viset.

Jag skulle inte ha några problem med att ha sex en gång i månaden om det skulle vara så, min aptit på sex är som ni kanske förstår inte särskilt stor. Jag har inget emot det, men det gör mig inget om jag inte får det, om man säger så. För mig är en gång i veckan lagom, men han vill ha minst tre vilket resulterar i att jag känner mig stressad och lätt blir sliten, helt enkelt för att lusten inte finns.

Vi har ett problem, det står klart. Men jag tycker väldigt mycket om honom, jag älskar honom rentav, så det känns inte som om detta ska få förstöra vårt i övrigt helt underbara förhållande. Det måste väl gå att hitta en lösning?

12 kommentarer:

Anonym sa...

jag snor lite citat av dig om det är okej. hej.

Anonym sa...

oj, jag tror att du är jag....

Anonym sa...

det går att hitta en lösning, men jag vet inte riktigt hur den lösningen ser ut.. jag jobbar nämligen med nästan exakt samma problem.. bara den att rollerna är omvända.
ge inte upp, att älska varandra är trots allt viktigast!

Maja sa...

För att få använda mina texter måste dom självklart upplevas som citerade och du måste ange varifrån du lånat texten, d v s du måste skriva att det är jag som skrivit den.

Jag hoppas verkligen att vi kan lösa detta, för det är oerhört frustrerande,

Anonym sa...

Hej Maja,

Jag får intrycket av att du fortfarande är i tonåren, vilket kan förklara varför du inte vill ha sex så ofta. Det ses numer som självklart att tjejer ska börja ha sex med sina killar i allt yngre åldrar. Regelbundet dessutom. Det sätter stor press på unga flickor som har så mycket annat att luska ut just i den åldern. Jag tycker ofta detta är vansinne och skulle gärna se att det blev okej för tjejer att säga nej precis hur mycket de vill tills de åtminstone gått ut skolan/gymnasiet/universitetet.

Jag hade samma problem själv när jag var yngre och kan först nu med mitt fyrtioåriga sinne förstå vad det var som var galet. Jag var jättekär i den kille jag var ihop med en längre tid, men jag var definitivt inte mogen för att leka vuxen så tidigt. Han ville jämt och jag ville kanske en gång i månaden ungefär, men han fick mig att tro att det var något fel på mig. Vilket det naturligtvis inte var! Jag var ung och borde ha fått vara hur kär som helst utan att ha pressen på mig om att ha sex hela tiden.

Våga säga nej, det är det enda råd jag kan komma med. Du har massor med tid till att utveckla ett sexliv när du blir äldre.

Maja sa...

Tack så hemst mycket för att du tagit dig tid att skriva ett sånt bra svar till mig. Du verkar väldigt insiktsfull och det du säger känns vettigt. Jag tror helt enkelt att jag kör mitt eget race tills jag känner att jag och pojkvännen har samma villkor. Tack för hjälpen!

Anonym sa...

Ja, man måste lita på hur man känner själv utan att tro att man är konstig, det kan ingen annan tala om för en.

Maja sa...

Right, I got it!

Anonym sa...

Självklart ska du inte ha sex oftare än vad du känner för. Vill du inte ha det mer än en gång/vecka så får din kille ta det. När han känner behov av att komma så kan han ju runka! Hoppas det löser sig. /Vilma

Maja sa...

Tack för din hjälpsamhet! Jag jobbar just nu på att säga ifrån bättre och jag märker att jag redan gjort en hel del framsteg.

Anonym sa...

Vad bra! Man uppskattar sex mkt mer när man ite känner pressen på sig. kram /Vilma

Maja sa...

Ja, det stämmer bra.