2005-12-28

Föräldrars ansvar

Det är för mig en gåta hur föräldrar i dagens Sverige gång på gång kan med att skicka bortskämda och allmänt jävliga ungar till skolan. Jag skulle skämts ögonen ur mig ifall min unge mobbade nån annan elev, ställde till med stökerier under lektionstid eller bråk på rasterna.

Jag kan faktiskt inte förstå hur detta, som i mina ögon ter sig som ett stort problem, inte verkar bekomma dessa föräldrar det minsta - hur kan man bry sig så lite dels om andra människor i samhället och dels om sin egen unge? Det är ju precis det här som föräldrarna är till för att fixa, det är ju här dom kan välja att spela roll. Snälla, visa att ni bryr er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

för att inte tala om de som springer omkring utanför mitt fönster nu och smäller smällare och raketer.. herregud, de är 12 max.. var är deras föräldrar?

Maja sa...

Ja, det är sorgligt att ingen verkar bry sig om dessa små skapelser...