2006-05-05

Ännu en tvärvändning

Jag och min pojkvän snackade ordentligt igår kväll och vi ansåg båda två att vi nog borde försöka laga vår relation. Vi tyckte att det var så jävla smärtsamt att skiljas - inte bara på grund av alla fina minnen som vi delade, utan också för känslorna vi fortfarande har för varann.

Efter att ha insett att vi älskade varann så gick vi igenom vad som var fel och jag lärde mig så himla mycket. Jag insåg att jag inte behöver sätta en etikett på mig själv, det spelar inte nån roll. Jag måste inte heller vara på ett visst förutbestämt sätt, så som jag tror att andra vill se mig. Jag behöver ju inte leta efter den jag är - jag kan bli den jag vill vara!

2 kommentarer:

aequinoxia sa...

Men vad skönt!

Jag håller med om att du inte behöver sätta någon etikett på dig, men det kan faktist vara så att det visst spelar roll...

Sen tror jag visst inte att du behöver vara så som du tror att andra vill se dig, men det är tyvärr inte alltid så lätt att bli den man vill vara. Det bästa är väl ändå att sträva efter att vara den man är. Därmed inte sagt att man inte ska försöka bli den bästa "jag" man kan bli, men vissa saker går faktiskt inte att ändra på.

Anonym sa...

Du har nog rätt. Man kan inte ändra ALLT, men en hel del småsaker som man stör sig på.