2007-10-18

Tillbaka på ruta ett

Ja, då var det dags igen. Inombords är jag lika sorgsen som en del av er kanske minns mig och utombords är jag väl ungefär likadan. Jag gråter utan anledning, har ingen framtidstro och har fortfarande inte hittat min rätta plats. Livet leker - med mig, och jag lyckas inte själv återta kontrollen.

Som alltid står jag inför ett vägskäl. Gör vi inte alla det nästan hela tiden? Vem är jag, vad vill jag? Och så skuldkänslorna... pojkvännen som älskar och bara ger och ger och som jag älskar tillbaka på nåt sätt. Föräldrarna, släktingarna, vännerna - vem är jag att bara helt plötsligt vända om och bete mig oförutsebart? Kan man alls lita på mig? Är jag bara ett monster som släpps lös? Vad är det frågan om egentligen?

Och barnen, som jag så gärna vill ha... som jag längtar efter. Hur svårt skulle det inte bli? Som om nån vill ha mig och vara med mig! Jag skulle nog inte velat, värre pessimist får man leta efter! Att "allt är skit" verkar vara mitt livsmotto.

Nej, jag orkar inte leva så här längre. Tanken på att bara fly känns lockande, men jag är för mesig. Vart skulle jag ta vägen? Jag har inte många vänner, eftersom jag inte orkat umgås med någon ordentligt på många år nu. Jag har isolerat mig själv till ett olyckligt och ensamt liv. Ingen vet. Inte ens jag.

5 kommentarer:

bruden sa...

Åh du är tillbaka!!! *jubel jubel* Jag tror att det finns fler än jag som har saknat dig här...

Det enda jag kan säga just nu, är att allt blir så mycket lättare när man börjar med att känna efter vad man vill just nu, vart ens inre lilla sanningssägare strävar just nu, och inte hur man i så fall skulle kunna få barn, hur man skulle kunna finna någon som ville ha en osv. Om grunden är lagd på fel plats spelar det ändå ingen roll om man får allt det där man tror att man vill ha, man blir ändå inte lycklig. Men är grunden lagd på äkta känslor om var man vill befinna sig just nu, så kan man känna sig lugn och lycklig med väldigt lite, och det byggs på automatiskt. Det är i alla fall min erfarenhet... Jag är glad att se ett livstecken från dig!

Maja sa...

Självklart förstår jag att t ex det där med att få barn inte är aktuellt nu eller ens snart av många olika anledningar. Anledningen till att jag skrev om det och mycket annat var för att visa på att om man börjar tänka på en sak så kommer det en jäkla massa följdfrågor.

bruden sa...

Jo jag förstod det... Tänkte bara påminna om att de där följdfrågorna mest är hjärntroll som vill hindra en från att bli lycklig och inget man bör fästa sig vid.

Du är i alla fall inte ett monster, om du plötsligt gör något oförutsägbart. I vissa fall kan du rentav vara ett föredöme för andra som också känner sig fast, det är vad jag tror. Framför allt förtjänar du att må bra, och om du mår bra mår alla i din omgivning också lite bättre.

Maja sa...

Tack för en värdefull kommentar!

Anonym sa...

"Jag har isolerat mig själv till ett olyckligt och ensamt liv. Ingen vet. Inte ens jag."

om du bara visste hur mycket jag känner igen mig i vissa saker av det du skriver. jag har många så otroligt många gånger glömt leva mitt liv utan bara gått omkring dag ut och dag in, utan att verkligen LEVA. jag funderat så otroligt länge på vem jag är och letat mig själv, men även om jag inte riktigt funnit mig själv än, så vet jag iallafall nu att jag måste leva mitt liv. helt och fullt ut! DU kom till jorden av en anledning, nämligen för att LEVA ditt liv! varje människa är utvald! man har bara ett liv, och ingen vet hur långt det kommer bli, därför ska man se till att leva det fullt ut och göra saker man aldrig trodde att man skulle våga. du skriver mycket att du är för feg, att du inte skulle våga göra vissa saker. det är just de sakerna du ska göra! det gäller att överträffa sig själv, bevisa för sig själv att man KAN göra allt man vill! det är på så sätt du får ett bra självförtroende och dessutom visa din familj/omgivning vem DU är. även om du inte själv vet vem du är ännu, så hindrar det inte dig från att leva ditt liv. att inte veta vem man är handlar om att lära känna sig själv bättre.
skulle gärna vilja prata mer med dig eftersom jag aldrig känt igen mig så mycket i vad någon skrivit, du får gärna adda min msn om du har någon. lisaj_@live.se är den iallafall, lycka till med allt!!!!:)