2007-10-19

Beslutsångest

Hmm, jag kanske gillar tjejer... va, gör jag? Nej, det gör jag väl inte... eller? Fast killar gillar jag ju i alla fall inte, eller hur? Tja, det är väl egentligen inget fel på dom. Dom kan ju t o m vara rätt söta och oskuldsfulla. Fast det klart, inget sex, va? Nej, eller jo, eller va? Ja, sex med tjejer kan man väl ändå inte ha? Fast det vore kanske mysigt... fast läskigt. Skulle jag vara naken med en lika naken tjej? Ta på henne, liksom? Det går väl inte för sig? Och hur skulle det gå till i så fall? Nej, det vore alldeles för läskigt.

4 kommentarer:

bruden sa...

Fast du behöver ju inte besluta dig för att hålla på och ha sex med folk över huvud taget. Precis som man inte behöver bestämma sig för att bli punkare bara för att man köper ett nitarmband som man gillar. Kanske gillar man det så mycket att man fortsätter på samma spår, kanske räcker det att man får veta hur det känns. Eller så kan man gå och glutta och undra i resten av livet, vissa gör så men jag skulle inte rekommendera det.

När jag var på gång med att komma ut var tankarna på sex med en tjej ganska skrämmande, men det jag tänkte var att jag ville röra vid dem. Det längsta jag tänkte, var kyssar. Att möta en annan tjejs läppar, på riktigt, det svindlade. Längre än så behöver man inte tänka, för efter den där kyssen ger det sig liksom automatiskt, det där med ifall man vill eller inte vill.

Maja sa...

Det är väl ungefär samma tankar som jag har just nu. Jag vill bara umgås, vara nära, röra vid. Kanske möjligtvis pussa lite på...

bruden sa...

Den här skrev jag nog precis innan jag kom ut:
http://www.kipara.se/musik/detfinnsenflicka.wma
(flickan som finns i sången fanns egentligen inte, hon representerade nog flickor i allmänhet)
Kom att tänka på den nu...

Maja sa...

Oj, vilken fin låt! Och inte minst texten då. Jag gillar rösten (antar att det är du som sjunger), så mjuk och varm ton. Tack för att du delade med dig av din sång!