2006-01-05

Vill inte äta mat

Nu är jag fast i "matäckelträsket" igen. Nästan all mat är antingen smak- eller konsistensmässigt äcklig eller så pass tråkig så att den blir äcklig. Jag äter nästan ingenting just nu. Jag dricker vatten och äter ibland lite godis eller kakor. Högst en gång om dygnet äter jag nåt som man kan kalla för mat. Frukosten är sedan länge, länge ett avslutat kapitel.

En del av mig önskar att jag hade mer matsug, medan en annan (och mer destruktiv) del vill att jag ska sluta äta helt. Jag vet inte vad det är, för det är ju ingen anorexi eller bulimi, men störande är det i alla fall.

6 kommentarer:

Anonym sa...

jag skrev ett inlägg i min blogg om mina matproblem samtidigt som du gjorde det. skumt..

om jag ändå haft någon lösning. varför ska mat vara ett problem? även om vi har totalt motsatta problem..

Maja sa...

Jag läste ditt blogginlägg och jag känner faktiskt igen mig i ditt beteende. Varför är mat/godis/kakor så kopplat till tvångstankar och känslor? Om det bara vore annorlunda...

Anonym sa...

jag läste igenom mitt inlägg och såg hur sjukt det är egentligen. jag förstår inte.. har försökt ringa det där samtalet som kan hjälpa mig så många gånger. kanske går det idag.. får se.

om vi nångång får ett svar på frågan du ställer så lär vi nog bli berömda eller nåt.

jag vet faktiskt inte. samhället? psykiska problem? barndomen? kanske är det individuellt.. äh, jag ger upp nu!

Maja sa...

Usch, det är så svårt, det där...

Anonym sa...

jag ringde till min vårdcentral. fick en tid om två veckor så jag hoppas att det ska kunna ordna sig någon gång.. får väl se vad de säger först.

Maja sa...

Vad bra att du vågar och orkar ta tag i det. Hoppas att det ordnar sig till det bättre för dig.