2006-01-08

Stackars äckelgubbar

Jag kan inte förstå att det finns så många slisksnubbar där ute som bara addar mig på MSN och ICQ för att få se mig naken. Flera gånger om dan, varje dag. Det är mig en gåta hur folk kan bete sig så som dessa killar gör. Hur orkar dom skriva dessa saker om och om igen? Jag har mycket svårt att tro att nån tjej nappar på deras desperata försök att komma över lite runkmaterial.

Oftast har dom en erigerad kuk som visningsbild på sig själva. Dom vågar inte visa sitt eget ansikte och dom tror kanske att dom kan charma mig med sin mandom. Tyvärr funkar det inte så.

Här är några numera standardiserade öppningsfraser:
"Hej, har du webcam?"
"Hej, fan vad sexig du är!"
"Hej, vill du se mig runka?"
"Hej, jag är så jävla kåt på dig!"

När jag möts av dom här replikerna känner jag verkligen ingen lust att snacka med dessa typer. Varför skulle jag vilja vara deras knulldocka? Varför skulle jag ställa upp och visa mig naken för dom? Varför vill dom bestämt visa mig sina hårda kukar?

Vad är det som gör att dessa personer av det manliga könet (dom är alltifrån tonårskillar till äldre män) sjunker så lågt och viker ut sina personer så totalt? Hur dåligt måste dom inte må när dom ger sig på i stort sett alla av oss i av det kvinnliga könet?

Jag vet tjejer i 10-årsåldern som oskyldigt suttit och pratat med sina klasskompisar på nätet och helt plötsligt blivit addade av äldre män och fått bilder på ståtliga kukar uppkörda i ansiktet. Jag vet kvinnor runt 50-strecket som råkat ut för exakt samma sak. Målgruppen är ingen särskild ålder av flickor/kvinnor. Dom ger sig på alla som har ett internetnamn som klingar som om det vore en flicka/kvinna vid tangentbordet.

Jag blir rädd och ledsen. Dessa personer måste vara enormt missförstådda och känna sig väldigt underlägsna och fångade i sina egna stereotyper och drömmar som dom tror att dom måste ha. Det är tydligt att dessa personer inte fått tillräcklig uppmärksamhet. Självklart kommer ett gäng följdfrågor: Vem ska se dom? Vem ska trösta dom? Vem ska hjälpa dom att bli av med sina missbruk?

Min personliga övertygelse är att det finns en stark koppling mellan detta problemet och mellan vad jag anser vara två ständigt återkommande faktorer i vårt samhälle. Jag tror att vi måste sluta att behandla människor olika p g a att dom inte har samma kön. Detta börjar man lämpligtvis med när barnen är små och man följer den mallen upp till vuxen ålder. Det faktum att alla måste lära sig att ta ansvar för sina egna liv måste också förstärkas och lyftas fram på alla plan.

Både i kampen om jämlikheten och i eftersträvan om att allas egna ansvar kan skolan hjälpa till och skapa tydliga normer där föräldrar inte räcker till. Dock är föräldrarna alltid dom som har det yttersta ansvaret för att barnen beter sig acceptabelt ute i samhället och att dom mår bra och känner sig trygga.

5 kommentarer:

BubbleOfBlue sa...

Är du maja som i moon?

I alla fall du skriver om ett ämne som berör mig mer än någonsinn.

Maja sa...

Maja som i moon? Jag vet inte vad du menar, men jag är bara Maja.

Vad skönt att det inte bara är jag som sitter och tänker på sånna här saker.

BubbleOfBlue sa...

det avar bara någon sågon som kalade sig majamoon... men inte du då.

Maja sa...

Nej, det var inte jag.

Baphomet_76 sa...

Hej, mkt intressant läsning, adda mig på worthless@live.se